Google Business Profile Trigger list

Sujet : Déclencheur Google My Business - Impossible d’afficher les établissements ou les informations

Bonjour la communauté n8n,

Je rencontre un problème avec le nœud déclencheur Google My Business et j’apprécierais toute aide que vous pourriez m’offrir.

Problème

Lorsque je configure le nœud déclencheur Google My Business, je ne parviens pas à récupérer la liste de mes établissements ou les informations associées. Le nœud semble se connecter avec succès via OAuth2, mais aucune donnée n’est renvoyée.

Étapes pour reproduire le problème

1. Ajouter un nœud déclencheur Google My Business à un flux de travail.
  2. Authentifier le nœud à l’aide d’OAuth2. J’ai vérifié à deux fois que j’utilise les bonnes informations d’identification et que j’ai accordé toutes les autorisations nécessaires.
  3. Configurer le déclencheur pour récupérer les établissements.
  4. Exécuter le flux de travail.

Comportement attendu

Je m’attends à ce que le nœud renvoie une liste de mes établissements Google My Business, ainsi que des détails tels que leurs noms, adresses et autres informations pertinentes.

Comportement actuel

Le nœud ne renvoie aucune donnée. Il semble se connecter avec succès, mais aucun établissement n’est listé.

Dépannage effectué

• Vérification OAuth2 : J’ai confirmé que la connexion OAuth2 est correctement configurée et que toutes les autorisations requises ont été accordées.
  • le compmte fonctionne pour google sheet par exemple
  • Bibliothèques API : J’ai activé les 22 bibliothèques de l’API Google My Business dans mon projet Google Cloud, comme suggéré dans divers guides.
  • Version n8n : J’utilise la dernière version de n8n.
  • Test avec d’autres nœuds : J’ai essayé d’utiliser d’autres nœuds Google My Business (par exemple, le nœud “Obtenir l’établissement”) et j’ai rencontré le même problème.

Informations supplémentaires

• J’ai plusieurs établissements Google My Business associés à mon compte.
  • Je suis basé en France.

Demande d’assistance

Je ne suis pas sûr de ce que je pourrais manquer. Pourrait-il y avoir des paramètres ou des configurations spécifiques que je dois ajuster ? Y a-t-il des problèmes connus avec le nœud déclencheur Google My Business ?

Toute aide ou suggestion serait grandement appréciée !

Merci d’avance,

(Select the nodes on your canvas and use the keyboard shortcuts CMD+C/CTRL+C and CMD+V/CTRL+V to copy and paste the workflow.)

##list of API Actived

Nom Demandes Erreurs (%) Latence médiane (ms) Latence au 95e centile (ms)
My Business Account Management API 10 100 1222
Google Drive API 1039 35 11
Analytics Hub API
BigQuery API
BigQuery Connection API
BigQuery Data Policy API
BigQuery Migration API
BigQuery Reservation API
BigQuery Storage API
Business Profile Performance API
CalDAV API
Cloud Dataplex API
Cloud Datastore API
Cloud Logging API
Cloud Monitoring API
Cloud SQL
Cloud Storage
Cloud Storage API
Cloud Trace API
Connectors API
Dataform API
Drive Labels API
Gemini for Google Cloud API
Google Calendar API
Google Cloud APIs
Google Cloud Storage JSON API
Google Sheets API
My Business Business Information API
My Business Lodging API
My Business Notifications API
My Business Place Actions API
My Business Q&A API
My Business Verifications API
Places API
Service Management API
Service Usage API
YouTube Data API v3

Share the output returned by the last node

instance information

Debug info

Issues:

• Parameter “Account” is required.
    :frowning:

core

• n8nVersion: 1.76.1
  • platform: docker (self-hosted)
  • nodeJsVersion: 20.18.2
  • database: sqlite
  • executionMode: regular
  • concurrency: -1
  • license: enterprise (production)
  • consumerId: a035c459-fcc7-47bc-afd0-xxxxxxx ask me if you need

storage

• success: all
  • error: all
  • progress: false
  • manual: true
  • binaryMode: memory

pruning

• enabled: true
  • maxAge: 336 hours
  • maxCount: 10000 executions

client

• userAgent: mozilla/5.0 (windows nt 10.0; win64; x64) applewebkit/537.36 (khtml, like gecko) chrome/132.0.0.0 safari/537.36
  • isTouchDevice: true

Generated at: 2025-02-01T12:29:47.040Z

1 Like

It looks like your topic is missing some important information. Could you provide the following if applicable.

• n8n version:
  • Database (default: SQLite):
  • n8n EXECUTIONS_PROCESS setting (default: own, main):
  • Running n8n via (Docker, npm, n8n cloud, desktop app):
  • Operating system:
  • n8nVersion : 1.76.1
  • plateforme : docker (auto-hébergé)
  • nodeJsVersion : 20.18.2
  • base de données : sqlite
  • executionMode: régulier
  • simultanéité : -1
  • licence : entreprise (production)
  • consumerId: a035c459-fcc7-47bc-afd0-xxxxxxx demandez-moi si vous avez besoin

Personne d’autre n’a ce problème ?

I have same issue with the listings from business profile

1 Like

Same issue here as well.

2 Likes

Alright I think I figured out.

As I’m using a free version of n8n I don’t have access to the logs so instead of using the native GBP node available on n8n, I attempt to make a direct GET request instead to test the API and get more visibility on the issue.

It appears that new Google Cloud projects have a quota of 0 on most API and it is at first not possible to increase such quote. Instead Google request their first time API users to submit a form for basic API access first. Here is the form Google Business Profile API Support - Google Business Profile Help

Note that they will request your project ID and your project number. The project ID is easy to get via the Google Cloud UI but the project number is a bit more difficult to obtain. You’ll need to open a shell on Google Drive (top right corner on the left of the notification bell) and type the command “gcloud projects describe [yourprojectID]”. Replace [yourprojectID] with your actual ID with the brackets. In the result you’ll get your project number.

I believe that once you get approved you’ll be able to use the n8n node for Google Business Profiles. Mine is still pending so I cannot totally confirm this yet but either ways API calls also work for me so I absolutely need API access for GBP anyway.

Thanks for your feedback !

Can you back after your activation ?

I trying qwik if it’s work and I make on update.

Sorry for the late reply.

After I reached out to Google I received basic API access for Google My Business API and managed to make this work.

Worth noting that in Google’s reply they specified that they will only give such API access for one project per company so I will not get GBP API access for the another Google Cloud Project even if I wanted to. That’s something to consider when you have to decide which project ID you want the API access to be assigned to.

1 Like