Need n8n Consultant - Workflow Completion for Business Piloting Phase

Hi n8n Community,

I’m looking for an experienced n8n consultant to help complete my workflow setup. Here’s my situation:

Current Status:

• Have most of my n8n workflow and nodes already set up
  • Need expert help to finalize and optimize for production
  • Business is ready to move to piloting phase

What I Need:

• Complete workflow debugging and optimization
  • Implementation of best practices
  • Knowledge transfer/documentation
  • Estimated timeline: in a few weeks

Budget: $35-75/hour (flexible for the right expert)

Project Scope: Complete AI receptionist business workflow - automated call handling, appointment scheduling, lead qualification, and customer inquiry management using voice AI integration with tools like Telnyx, Deepgram, Google Calendar, and CRM systems.

Availability: Monday, Tuesday, Wednesday, Friday from 12pm EST until 10pm EST

If you’re an n8n expert or know someone who might be a good fit, please reply or send me a private message. References and portfolio examples would be appreciated.

Thanks!
Jordan

Salut Jordan — ta configuration a l’air très solide, surtout sachant que tu passes à une phase de pilotage.

Avant de finaliser des workflows comme celui-ci, un point qui cause souvent des problèmes plus tard, ce n’est pas la configuration des nœuds elle-même, mais plutôt des choses comme :

- les chemins de gestion d’erreur manquants

- les défaillances silencieuses dans les intégrations (surtout voix + APIs externes)

- le comportement de retry en cas d’échec

- l’exposition aux coûts d’IA/API sous utilisation réelle

- les workflows qui fonctionnent une fois mais pas sous charge

Je ne suis pas affilié à n8n, mais j’ai développé une petite approche d’audit local/offline pour les workflows n8n qui examine ce genre de risques de préparation à la production avant le lancement.

Je serais ravi de jeter un coup d’œil rapide à ta configuration ou de partager une checklist de ce que je validerais avant de passer en production — pas besoin de partager quoi que ce soit de sensible.

En tous cas, ça a l’air d’un projet sympa.