Pilot: Forum Helper Bot

Ei! Estive trabalhando silenciosamente em um novo fluxo de trabalho para fornecer recursos úteis para perguntas. Quando você postar uma, espere uma resposta automática em alguns minutos, assim:

Você pode “desdobrá-la” para obter links para conversas e documentação semelhantes:

Também avisa as pessoas que ajudaram a responder perguntas semelhantes antes.

Tenho dificuldade em encontrar a quantidade certa de IA para adicionar aqui. Afinal, se você quer uma resposta de IA, pode conversar com uma diretamente - vou presumir que você está postando aqui porque quer ajuda de um humano. Além disso, embora fosse totalmente possível postar respostas geradas por IA, estou preocupado de que isso basicamente transformaria este fórum em um chatbot, e a comunidade real sairia.

Enfim, vou deixar isso rodar por alguns dias enquanto coleto feedback. Por favor, me avise se achou isso útil ou não!

Como desativar o sistema de menções

Se você não gostaria de ser chamado para ajudar, pode ir para suas preferências e desativar este recurso.

6 curtidas
Let $fromAI inherit descriptions and option values
PostgreSQL Vacuum & Autovacuum How Do You Tune It for High-Write Workloads
Design Error Handling and Recovery in Large n8n Production Workflows
How should client credentials be set up?
I can not purchase a plan
Getting a Form Submission Error
Hands-on Exercise: Webhook-Driven Order Processing System
I install n8n and ollama locally in my ubuntu server, all conection is work but chat message trigger didnt
Is REST login rate-limited?
How to fix this code challenge parameter when connecting hubspot to n8n?
Something went wrong before I could finish that response
Data truncation and corruption when passing large text between workflows into PostgreSQL
MCP Client Tool + Google Vertex AI → 400 Bad Request (schema incompatibility)
2nd sequential HTTP Request in the same execution fails with ECONNREFUSED, regardless of destination
Sustainable Use License clarification regarding use as an integration backend
Builtin Oauth 2.0 Supports Grant type "Refresh Token"
Cloud: executions stuck in "Queued / Starting soon" and OOM crashes
N8n versioning is not maintaining
Signature in Resume Url of wait node
I'm building an AI workflow that uses a Vector Store Retriever connected to PGVector
Workflow execution force stopped by n8n after 3-6 hours without any clear error at any node
Restore n8n workflow from Supabase backup file
Google OAuth2 credential fails with generic "Unauthorized" — self-hosted Docker, redirect URI confirmed correct
Invalid Data passing the entry check
Code nodes freeze
Prevent Too Many Connections in High-Concurrency n8n Deployments?
GCP: Postgres connection timeout during n8n startup on Cloud Run (Cloud SQL Unix socket)
WhatsApp Trigger: test webhook works, real messages don't (self-hosted)
MCP bridge acquisition erro
Email Trigger (IMAP) causes WorkflowActivationError and triggers Error Trigger, but manual execution works
Ayuda con un workflow. Estoy atascado
Invalid assessment_id in n8n Quickstart (QS101)
Duplicating workflow with Trello/Webhook trigger retains ghost credential IDs and causes SQLITE_CONSTRAINT error
Self-hosted - resetting password without SMTP setup
Beginner - intermediate | Which course will help?
How to learn n8n after finishing courses?
The Chat component is not connecting to the
WhatsApp Business Cloud "On messages" trigger never receives events although Meta receives webhooks
GetOrderData webhook alternates between "Forbidden" and "Active version not found" errors
WYSIWYG form textarea component
HTTP Request Node Returning 429 Errors
Workflow keeps crashing due volume - do I need to upgrade? Would that work?
URGENT: Cloud workflow stuck in Publishing status
OpenAI "Message a model" node fails with "Missing fileName parameter" error
Is it legally okay, under the terms of service, to sign up with multiple Gmail accounts for a free 14-day trial, using a different email each time?
9router in n8n
WhatsApp Cloud API issue with Congo (+242) phone numbers starting with 06
Webhook trigger nodes created via API don't register on production URL
Call n8n Workflow Tool - Workflow selector doesn't list workflows and Execute Workflow Trigger is missing (v2.30.4)
How to create a new sheet in a Google Sheet document with the same columns as the existing sheet in it?
Pro: Git Pull does not pull external changes (after editing directly in the repo via Claude code)
N8n Workflow Form Error When an Unreachable Form Node Exists
Docker Ollama not being able to call tools
Code node can't resolve 'xlsx' external module after upgrading to 2.33.4
Cannot change password for local host login, i currently host on docker but have forgotten my password
Handling patient medical file uploads (PDF/images) mid-conversation in a multi-step Telegram/WhatsApp triage workflow
How Do You Split Nested JSON Files Without Corrupting the Structure?
Duda sobre nodo
Evaluation Metrics not Displaying in Evaluations Tab
Cannot use drop down menus anymore. HELP
Luxon doc page not found
Branches don't execute asynchrousnously?
Problem saving workflow Autosave failed: Request failed with status code 403
WhatsApp Trigger not receiving any messages always bad parameters
Verified Zvid community node is live but not listed in n8n Integrations
Handle Rate Limits and Retries for External APIs
Safely Handle Credential Rotation in n8n
Real WhatsApp Cloud API messages not reaching webhook, though manual Test button works
Handle Failed n8n Workflows Without Losing Data
How to add n8n whatsapp credentials. please help me
Can I use community edition?
How to move away with Personal Credentials for Outlook
Monitoring Facebook Group Posts with n8n After Groups API Deprecation
Error Couldn't connect with these settings
Purchasing monthly plan needs to start on first day of the month?
Where to find API Key in n8n?
Slack Trigger receives no events despite verified webhook and correct Slack configuration
REDIS Lost / Recovered only inside n8n
How to increase the default timeout of 300000ms when using node HTTP Request
How to increase the default limit 10 of parallel executions?
Build with AI option not available
Problem running n8n MCP Server Trigger: Authentication Failed error
Google reviews response automation
Error: Command 'start' not found when running npx n8n in PowerShell
Workflow Timeouts for Long-Running Processes in n8n
Would a tool that monitors self-hosted n8n workflows and alerts on failures be useful to you?
Google Drive/Sheets issue since 2026-07-23 when downloading as Open Office Format/ODS
Why is my HTTP Request node returning HTML instead of JSON?
Handling large JSON payloads and memory limits inside Code nodes during batch processing
Postgres node NDV panel always cuts off / never finishes loading (n8n Cloud 2.31.6)
My AI Agent forgets previous messages even though I'm using Simple Memory I'm using: Chat Trigger AI Agent OpenAI Chat Model Simple Memory
Gemini API 503 Error on Free Tier, Does Paying Help?
Limit at n8n
Self-hosting n8n with no inbound access, has anyone done this?
LinkedIn Node Using Invalid API Version - Blocking All Post Operations
How much is "too much"?
Workflow execution not work after publishing, all are pending in queue.[self-hosted n8n]
Install locally n8n and ollama as a chat model in my VM. what resource should i assign? include RAM,CPU,DISK,NIC
Bugs on n8n.io/support And problem with connecting MCP server, the "open claude" never works
Google Document AI HTTP Request node fails with Base64 decoding error on Form binary output
Supabase Node - Table Dropdown Not Loading Options
WhatsApp inbound messages not reaching n8n despite verified webhook + confirmed WABA subscription
Workflow Templates Aren't Tagging Correctly
Accidental Exhaustion of Executions
Need help for integrate to Meta Graph API for Threads Automation
Credential Expression preview shows undefined for JSON.parse($secrets...) but workflow execution succeeds
This forum is for humans, by humans
N8n Academy Quickstart - "Active version not found" on company-warehouse endpoint
Error: Something went wrong before I could finish that response. Please try again. Something went wrong before I could finish that response. Please try again
Because of third party service bug got all executions eaten out in a minute
Best way to monitor appointment page changes without getting blocked?
MCP OAuth2 API credential does not support HubSpot MCP OAuth v3 token exchange
Problem with Credentials
Large Batch Updates Efficiently in PostgreSQL with n8n?
Day workflow history
Gmail XLS schedule attachment → iAuditor / SafetyCulture inspection headers prefilled?
Node approved for publish over a month ago, still not released
I am having URL cannot be fetch in my hosted n8n
Basic LLM Chain issue "Prompt (User Message) is required" even though I filled it in
Self-hosted n8n: how are parent + sub-workflow executions counted/billed?
HTTP Request node works in Postman but returns 401 in n8n
N8N Node - Audit Issue
Infinite loading on Form Node
Title: MCP Server Trigger (v2) — every tool call fails with "No bridge acquired for this context. Call acquire() first."
Corrupted Workflows Related to Postgres Nodes
What's the difference between Merge Append and Merge Combine?
Update: Ruled out ngrok interstitial + proxy headers, still no executions
Chat Hub Deprectiation - v3
Using Different Embedding Models Together?
Optimize Bulk Inserts in PostgreSQL for High-Volume n8n Workflows?

Melhor tema que você poderia escolher :smiley:

Notei que há um bug quando as traduções estão sendo usadas.

6 curtidas

Obrigado por me avisar! Vou verificar o que está acontecendo lá.

Edit: Reconstruí a tradução e agora está tudo bem. Parece que foi apenas um problema técnico.

2 curtidas

Sim, vamos notificar pessoas que não usam o fórum há meses, porque o bot decidiu que é parecido com algo… comece a focar em qualidade, não em quantidade…

2 curtidas

Oi @bartv acho que seria melhor se mencionasse usuários ativos no último mês ou dois, já vi isso mencionar pessoas que não postam desde dezembro do ano passado!

1 curtida

Oi Bart, eu aprecio o objetivo aqui, mas quero questionar a forma como o recurso de menções foi implementado.

Eu me cadastrei antes disso existir, e a primeira vez que soube foi quando o bot me marcou com base em posts que eu tinha feito um ano atrás. Não houve email, não vi nenhum anúncio, e não havia opt-in — o padrão era simplesmente “ativado” para todos, incluindo contas inativas.

Analisar o histórico de posts dos membros para criar um perfil de quem ajuda com o quê é um novo uso dos nossos dados que nunca imaginamos quando nos cadastramos. De acordo com a GDPR do Reino Unido/UE, esse tipo de reutilização deveria ser construído em torno das expectativas razoáveis dos usuários, e ativar silenciosamente todos não atende a esse critério, mesmo que seja tecnicamente defensável sob interesses legítimos.

Sugestão para o piloto: torne as menções opt-in, ou no mínimo envie um email para os usuários afetados antes do primeiro aviso para que as pessoas tenham opção em vez de surpresa. Desativei isso nas minhas preferências, mas não deveria ter precisado encontrar a configuração depois do fato.

Em defesa de Bart aqui, como isso afeta as políticas da UE, e todos os dados do seu perfil são públicos? Bart anunciou o bot do fórum e deu às pessoas uma maneira de desativar, há bugs, mas é apenas testando um novo recurso. Entendo que o bot do fórum pode ser incômodo, mas não a questão das políticas da UE.

Não entendo as políticas da UE, então posso estar errado, mas tenho certeza de que ninguém do time da n8n pretendia fazer nada assim com seus dados

1 curtida

Sem problemas, não acho que Bart ou ninguém da n8n tenha tido más intenções com isso, é claramente um experimento de boa fé e a opção de exclusão estava lá desde o primeiro dia. Meu problema é com a forma como o lançamento foi feito, não com a intenção.

Sobre o ponto “é tudo dados públicos”, na verdade é um mal-entendido comum. Sob a GDPR, dados não perdem proteção apenas porque são públicos. Postar em um fórum significa que eu esperava que humanos lessem meus posts; não significa que concordei que meu histórico de posts fosse analisado para perfilar quais tópicos eu ajudo e para me auto-rotular. Público apenas torna mais fácil justificar, não torna isso um “vale-tudo”.

E sim, o anúncio + opção de exclusão conta para algo. O problema é que pessoas como eu que não têm sido ativas por meses não veem threads de anúncio, nosso primeiro “aviso” foi o bot nos rotulando. Um email antes do primeiro ping, ou tornar as menções opt-in, teria resolvido isso completamente.

Para ser claro: não estou dizendo que alguém infringiu a lei, estou dizendo que usuários inativos devem receber um aviso prévio ou uma escolha antes de serem voluntariados. Isso é feedback para o piloto, nada mais.

2 curtidas

Fica tranquilo! Eu só estava tentando entender o que você quis dizer, mas é legal aprender!

2 curtidas

Além disso, só para ser preciso: o Reino Unido não faz mais parte da UE, então o GDPR da UE não se aplica lá diretamente. O Reino Unido tem seu próprio UK GDPR, que é uma lei doméstica separada. As decisões de adequação da UE para o Reino Unido foram renovadas em 19 de dezembro de 2025 e agora vigoram até 27 de dezembro de 2031 sob uma cláusula de sunset, o que permite que os dados pessoais UE↔Reino Unido continuem fluindo sem salvaguardas adicionais de transferência. Mas essa é uma questão de transferência, não muda o ponto de equidade aqui, onde posts públicos ainda podem ser dados pessoais e usuários inativos devem receber notificação ou escolha antes de serem mencionados automaticamente. :laughing:

1 curtida